نکات سئو برای نویسندگان کتاب

نکات سئو برای نویسندگان کتاب

همه چیز در مورد پیدا شدن است!

نکات سئو برای نویسندگان کتاب: مدت ها قبل از انتشار کتاب خود، با موفقیت آن همیاری کنید. با رعایت چند نکته هنگام فکر کردن به عنوان کتاب، توضیحات پشت جلد و نقاط فروش منحصر به فرد، می توانید مطمئن شوید که خوانندگان بالقوه می توانند کتاب تمام شده شما را پیدا کنند. بخصوص اگر کتاب خود را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده و قصد دارید در خارج از کشور منتشر کنید.

وقتی به دنبال اطلاعات هستید چه می کنید؟ احتمالاً چند کلمه را در یک موتور جستجو مانند بینگ، گوگل، یاهو و غیره تایپ می کنید. به غیر از تبلیغات پولی، احتمالاً اطلاعاتی را در بالای لیست نتایج پیدا خواهید کرد که برای الگوریتم های موتورهای جستجو بهینه شده است.

این چیزی است که ما برای کتاب شما می خواهیم! مطمئن شوید که پیدا شده و در بین نتایج برتر رتبه بندی شود.

شما کارشناس محتوا هستید ما به فناوری رسیدگی می کنیم.

موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس یک الگوریتم پیچیده رتبه بندی می کنند: بیش از 200 عامل می توانند ترتیب نمایش نتایج جستجو را تعیین کنند. به همین دلیل است که ما دائماً وب‌سایت‌های خود را بهینه می‌کنیم تا به موتورهای جستجو در بررسی و ایندکس کردن کمک کنیم تا پیدا شدن محتوای شما را تا حد ممکن آسان کنند. اینکار را براساس نکات سئو برای نویسندگان کتاب و بهینه سازی محتوای خود انجام دهید.

طریقه همیاری با نمایش محتوای شما

کلمات کلیدی برای کتاب خود ارائه دهید: نکاتی برای جستجوی کلمات کلیدی

در مجموع 5 تا 15 کلمه کلیدی مرتبط ایجاد کنید که منعکس کننده محتوای کتاب شما و روشی است که خوانندگان آن را جستجو می کنند.

می توانید از ابزارهای به اصطلاح کلیدواژه استفاده کنید، اما ساده ترین راه این است که مثلا قبل از شروع تایپ کلمات کلیدی خود، کلمات پیشنهادی گوگل و جستجوهای مرتبط را بررسی کنید. این شش سوال به شما کمک می کند تا اهداف جستجوی کاربران را تعیین کنید.

  1. چگونه عنوان را جستجو کنم؟
  2. کاربران هنگام جستجوی این کلمات کلیدی چه نتیجه ای را انتظار دارند؟
  3. آیا عنوان من افزوده مفیدی به نتایج جستجوی موجود خواهد بود؟
  4. آیا مترادف یا عبارات دیگری وجود دارد که باید استفاده کنم؟
  5. انتظار دارید در کدام دسته ها/رشته ها عنوان را پیدا کنید؟
  6. آیا سئوالی وجود دارد که کاربر بپرسد و عنوان پاسخ دهد؟

یک کلمه کلیدی اصلی را تعریف کنید و آن را به طور معناداری در عنوان کتاب، USPs، توضیحات متا و متن اطلاعات ادغام کنید، اما از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خودداری کنید (خواندن توالی خالص کلمات برای کاربران ناخوشایند است و با رتبه های پایین تر موتورهای جستجو “مجازات” می شوند.)

کلمات کلیدی اضافی (عبارات جستجوی عمومی مرتبط، خاص تر، مترادف ها، انواع و اختصارات) را تعریف کنید.

چک لیست عنوان کتاب شما

عنوان (و زیر عنوان) شما باید:

  • در حالت ایده آل بیش از 60 حرف نباشد و توصیفی باشد تا کاربران فورا بدانند که در مورد چیست.
  • خیلی خلاق یا شاعرانه نباشد
  • به جای تحریک طرح سؤالات جدید، به هر سؤالی که کاربران ممکن است داشته باشند، پاسخ دهد
  • کلمه کلیدی اصلی یا عبارت کلیدی اصلی در عنوان باشد
  • خیلی کلی تدوین نشود. عناوین تک کلمه ای یا عناوین بسیار عمومی خطر غرق شدن در انبوه نتایج جستجو را دارند
  • تا حد امکان منحصر به فرد باشد.

پنج نکته برای خلق USPها

شما با ارائه چند نقطه فروش منحصر به فرد (USP یا Unique Selling Points) به تلاش های بهینه سازی بازاریابی ناشر کمک خواهید کرد. به این سوال پاسخ دهید: چرا باید این کتاب را بخوانم/بخرم؟

  1. در هر کتاب 3-5 USP کوتاه و مختصر بنویسید.
  2. آنها را بین 60 تا 120 کاراکتر نگه دارید.
  3. در هر USP فقط از یک ایده استفاده کنید.
  4. به یاد داشته باشید: USP ها باید بر منافع کتاب برای خوانندگان تاکید کنند، به جای پرسیدن به سوالات پاسخ دهند و تا حد امکان فعالانه و معلوم تدوین شوند.
  5. آیا عنوان شما مشکلی را حل می کند؟ سپس آن را به صراحت بیان کنید.

یک توصیف متا بنویسید

توصیف متا را به عنوان نوعی پیش نمایش از صفحه اصلی کتاب خود در نظر بگیرید.

توصیف متا یک تگ HTML است و محتوای آن معمولاً در زیر پیوند آبی قابل کلیک در لیست نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

  • از علامت نقل قول استفاده نکنید، زیرا موتورهای جستجو تمام توضیحاتی را که به دنبال علامت نقل قول هستند، قطع می کنند.
  • رسانه را بگنجانید تا کاربران بدانند که کتاب، کتابچه راهنما یا اثر مرجع است.
  • تکرار عنوان کتاب مجاز بوده و توصیه می شود.
  • مطمئن شوید که توصیف متای شما بین 110 تا 155 کاراکتر باشد.

مراحل تهیه متن اطلاعاتی /متن پشت جلد مفید

یک متن تبلیغاتی بنویسید که چیزی بیش از یک خلاصه ارائه دهد.

  1. اولین جمله را تدوین کنید که خواندن بیشتر را تشویق کند و حاوی مهم ترین مشوق خرید باشد. نیازی به توضیح مجدد موضوع یا رشته نیست.
  2. بی جهت متواضع نباشید. به جای اشاره، مزایای کتاب را مستقیم نام ببرید.
  3. سؤالی را که کتابتان به آن پاسخ می دهد توضیح دهید، اما راه‌حل آن را ارائه ندهید – فقط یک تیزر ارائه دهید.
  4. به استفاده معمول کلمات کلیدی مناسب توجه کنید و به هر قیمتی از تبدیل متن به یک لیست صرف از کلمات کلیدی خودداری کنید.

مطالعات نشان داده است که کاربران عادات خواندن متفاوتی در چاپ و روی صفحه دارند. آنها به جای خواندن کلمه به کلمه محتوای وب سایت ها، متن را فقط برای اطلاعات مربوطه اسکن می کنند. این یعنی:

  • از لیست ها و شماره گذاری ها در مکان مناسب استفاده کنید
  • توضیحی با طول 200 تا 300 کلمه بنویسید و متن را به چند پاراگراف تقسیم کنید.
  • عبارات کلیدی را در متن به صورت پرسش و پاسخ قرار دهید.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین: بیوگرافی شما

توصیه می کنیم هنگام نوشتن بیوگرافی نویسندگی خود از این پنج نکته پیروی کنید.

  1. شهرت خوب مهم است: روشن کنید که چرا در این موضوع متخصص هستید.
  2. در صورت لزوم به انتشارات قبلی خود در زمینه مشابه ارجاع دهید.
  3. هنگام انتشار در زمینه های موضوعی متفاوت، حتماً بیوگرافی های مختلفی بنویسید.
  4. خود را به موارد ضروری محدود کنید. نیازی به بازتولید CV کامل نیست.
  5. با جزییات جالبی از زندگی غیر علمی خود می توانید زندگی نامه را جذاب تر کنید و خود را در دسترس خوانندگان قرار دهید.

رعایت نکات سئو برای نویسندگان کتاب

اگر کتابی نوشته اید، کتابی را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده اید و قصد انتشار و توزیع آن را به صورت آنلاین دارید. اگر می خواهید کتاب خود را در آمازون یا گوگل بوکز، برنز اند نوبلز و غیره توزیع کنید. اگر کتاب آکادمیک نوشته اید و قصد دارید در اسپرینگر یا الزوایر یا مکمیلان چاپ کنید، کافی است سفارش خود را ثبت کنید.

ما کتاب شما را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده، کلیه ملزومات نشر خارجی را رعایت کرده و در صورت نیاز وبسایت همراه برای کتاب خواهیم ساخت. اتا آمادگی دارد کتاب شما را از فارسی به انگلیسی ترجمه کند، کلیه نکات مرتبط با کپی رایت و پلیجریزم، بهینه سازی ایمپکت منابع، سئو و آماده سازی نسخه های الکترونیک برای توزیع آنلاین را انجام دهد.

کافی است سفارش ترجمه کتاب فارسی به انگلیسی و انتشار در خارج از کشور را ثبت کنید. برای آشنایی بیشتر با روند ثبت سفارش و همکاری با اتا، مقاله روند ثبت سفارش را بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا